Konsultacje społeczne w Dzianiszu - wprowadzenie ulic i renumeracja budynków

Wójt Gminy Kościelisko zaprasza mieszkańców miejscowości Dzianisz do udziału
w konsultacjach społecznych,
których przedmiotem będzie wyrażenie opinii w sprawie nadania nazw ulic w sołectwie Dzianisz.

Konsultacje prowadzone będą w okresie od  24 kwietnia 2025 r. do 15 maja 2025 r.

Konsultacje skierowane są do pełnoletnich mieszkańców sołectwa Dzianisz w gminie Kościelisko. Ich celem jest uzyskanie opinii mieszkańców odnośnie zaproponowanych nazw ulic w Dzianiszu.

Zainteresowane osoby mogą wyrazić swoje zdanie w dniach od 24.04.2025 r. do dnia 15.05.2025 r. wyłącznie za pomocą formularza dostępnego na stronie www.gminakoscielisko.pl -> tablica ogłoszeń urzędu -> ogłoszenia inne, który należy wypełnić i złożyć:

  • w wersji papierowej na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Kościelisko lub przesłać
    na adres Urzędu Gminy Kościelisko przy ul. Nędzy-Kubińca 101;
  • w wersji elektronicznej, za pośrednictwem poczty e-mail na adres krajobraz@gminakoscielisko.pl (w tytule maila należy wpisać: „KONSULTACJE DZIANISZ”);
  • w wersji elektronicznej poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP) z dopiskiem „KONSULTACJE DZIANISZ”;
  • w wersji papierowej u Sołtysa lub Radnych Sołectwa Dzianisz.

Raport przedstawiający wyniki konsultacji zostanie upubliczniony w terminie do 14 od daty zakończenia konsultacji na stronie www.gminakoscielisko.pl.

Link do zarządzenia o ogłoszeniu konsultacji: https://bip.malopolska.pl/ugkoscielisko,a,2652081,nr-43-w-sprawie-przeprowadzenia-konsultacji-spolecznych-dotyczacych-nadania-nazw-ulic-w-solectwie-dz.html oraz  https://bip.malopolska.pl/ugkoscielisko,a,2652091,obwieszczenie-wojta-gminy-koscielisko-z-dnia-16042025-r-o-przystapieniu-do-konsultacji-spolecznych-w.html.

Dokumenty do pobrania w plikach PDF:

Obwieszczenie
Zarządzenie
Załącznik nr 1 do Zarządzenia - mapa
Załącznik nr 2 do Zarządzenia - ankieta

Zmiana adresu nie wpływa na konieczność wymiany paszportów, dowodów osobistych oraz praw jazdy, gdyż dokumenty te nie zawierają adresu.

Prawo jazdy – w przypadku zmiany nazwy ulicy w gminie, nie ma konieczności wymiany dokumentu prawa jazdy (§ 2. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 lutego 2019 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami ma brzmienie:

 „Prawa jazdy wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie z wzorami określonymi w przepisach dotychczasowych, zachowują ważność przez okres, na który zostały wydane, oraz nie podlegają wymianie w przypadku zmiany adresu zamieszkania posiadacza dokumentu”.

Jednakże należy zgłosić się do wydziału komunikacji w Starostwie i złożyć wniosek o zmianę adresu celem aktualizacji danych w systemie CEPIK.

 

Z kolei dowód rejestracyjny podlega wymianie w każdym przypadku zmiany adresu.

Zgodnie z art. 79b Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym „w przypadku gdy zmiana stanu faktycznego w zakresie adresu właściciela lub posiadacza pojazdu, wymagająca wydania nowego dowodu rejestracyjnego pojazdu albo nowych blankietów profesjonalnych dowodów rejestracyjnych, spowodowana została zmianami administracyjnymi, rada powiatu może, w drodze uchwały, zmniejszyć opłatę lub zwolnić od jej uiszczenia osoby obowiązane do ubiegania się o wydanie tych dokumentów.”

Zgodnie z Uchwałą nr XXIII/199/17 Rady Powiatu Tatrzańskiego z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie ustalenia opłat ulgowych pobieranych za wydanie prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego, opłata ulgowa za wydanie dowodu rejestracyjnego wynosi 40 zł.

Jeżeli chodzi o przedsiębiorców - zmiana (aktualizacja) danych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest bezpłatna, natomiast zgłoszenie zmiany adresu w KRS  - w zależności od sposobu zgłoszenia (portal PRS, system S24) - opłata odpowiednio wynosi 350 zł lub 300 zł.